Wat levert uw spaargeld op? Doe de simulatie

Benieuwd hoe snel uw spaargeld groeit? Met onze simulator berekent u dat eenvoudig. U vult een bedrag in, kiest of uw maandelijks wilt bijstorten, bepaalt de looptijd en geeft de spaarrekening aan waarop u wilt sparen en wij doen de rest. Zo krijgt u direct inzicht in het groeipotentieel van uw spaargeld.
Uw persoonlijke spaarsimulatie
Vul uw gegevens in en ontdek hoe uw spaargeld evolueert over de tijd.
Gereglementeerde spaarrekeningen
Azur
Ideaal voor spaargeld dat u mogelijk nodig hebt
- basisrente op jaarbasis: een basisrente vanaf de 1ste cent0,60
- getrouwheidspremie op jaarbasis: voor alle bedragen die op uw rekening blijven gedurende 12 opeenvolgende maanden0,30
De spaarrekening Azur behoort tot categorie A*. Dit product omvat ook risico's: risico van faillissement en inflatierisico. Meer info hieronder.
Lees het volgende document voor het openen van een spaarrekening Azur.
Spaarrekening AZUR - Essentiële SpaardersinformatiePDFHigh Fidelity
Ideaal voor spaargeld dat u niet meteen gebruikt
- basisrente: vanaf de 1ste cent0,30
- getrouwheidspremie: voor alle bedragen die op uw rekening blijven gedurende 12 opeenvolgende maanden1,30
De spaarrekening High Fidelity behoort tot Categorie A*. Dit product omvat ook risico's: risico op faillissement en inflatierisico. Meer info hieronder.
Lees het volgende document voor het openen van een spaarrekening High Fidelity.
Spaarrekening HIGH FIDELITY - Essentiële SpaardersinformatiePDF
Categorieën
Spaarformules van categorie A zijn "klassieke" spaarrekeningen met een combinatie van een basisrente en een getrouwheidspremier zonder andere voorwaarden.
Basisrente
De basisrente is verworven vanaf de dag na de storting van het geld op de rekening en tot de dag van de geldopname. Het basisrentetarief kan te allen tijde door de bank worden gewijzigd.
De basisrente wordt op uw rekening gestort met valutadatum 1 januari of wanneer u uw rekening afsluit.
Getrouwheidspremie
De getrouwheidspremie is slechts verworven voor bedragen die gedurende 12 maanden na de storting ononderbroken op de gereglementeerde spaarrekening blijven staan.
Indien u uw geld vóór het einde van de periode van 12 maanden opneemt, ontvangt u geen getrouwheidspremie op dat geld. Deze opname zal geen invloed hebben op de verwerving van basisrente. Deze premie loopt vanaf de dag na de storting. De dag na die waarop de getrouwheidspremie is verworven start een nieuwe verwervingsperiode van 12 maanden.
Het tarief van de getrouwheidspremie kan te allen tijde door de bank worden gewijzigd. Het geldende tarief van de getrouwheidspremie op het moment van de storting of bij de aanvang van een nieuwe verwervingsperiode blijft gedurende 12 maanden ongewijzigd van toepassing.
De reeds verworven getrouwheidspremie wordt op uw rekening gestort op de eerste dag na het kwartaal waarin die premie verworven is, i.e. op 1 januari, op 1 april, op 1 juli en op 1 oktober, of bij de afsluiting van de rekening.
Klanten worden via e-mail op de hoogte gebracht van wijzigingen in de hierboven vermelde tarieven.
Kosten
Opening/beheer/sluiting = gratis Elektronische afschriften = gratis
Belangrijkste risico’s
- Risico op faillissement: In geval van faillissement of risico van faillissement van de financiële instelling loopt de spaarder het risico zijn spaargeld te verliezen of kan hij worden onderworpen aan een vermindering / omzetting in aandelen (Bail-in) van het bedrag van de vordering die hij heeft op de financiële instelling boven het bedrag van € 100.000 dat valt onder de depositogarantie. Meer informatie over dit beschermingsmechanisme vindt u op de website van het “Fonds de garantie des dépôts et de résolution (http://www.garantiedesdepots.fr/)
- Inflatierisico: de aanhoudende prijsstijgingen zouden het gestorte geld in waarde kunnen doen dalen.
Belgisch recht en onbepaalde duur
De op deze pagina beschreven spaarrekeningen zijn gereglementeerde spaarrekeningen van Keytrade Bank. Deze producten zijn onderworpen aan het Belgisch recht en zijn van onbepaalde duur.
Fiscaliteit
Er is geen roerende voorheffing verschuldigd op de eerste schijf interesten (tot een plafond van
Klachten
Met eventuele klachten kan u terecht bij: qualitycare@keytradebank.com. Indien het geschil langs die weg niet opgelost raakt, kan u een beroep doen op de Ombudsman in financiële geschillen. Om uw klacht in te dienen en een snellere afhandeling te garanderen, kunt u het formulier op de website van Ombudsfin. Het kan ook via e-mail naar ombudsman@ombudsfin.be, maar wel alleen als u een probleem ondervindt met het webformulier.