Samen maken we onze toekomst duurzamer!

Sustainability composition (top block)

Door te blijven investeren. En door onszelf op te leggen beter te doen waar en wanneer het kan.

Onze impact

Klein waar het kan, groot waar het moet. Zo zien wij de impact van onze bank. Onze rol is die van een no-nonsense, pragmatisch en digitaal platform waarbij onze klanten hun duurzame en sociaal geëngageerde beslissingen voor zichzelf kunnen nemen. Zonder daarvoor te veel te betalen.

Verwacht bij ons dus geen prachtige bedrijfsfilm met dure beloften, maar een bank die met haar iets meer dan 250 werknemers iets tastbaars wil betekenen:

  • Onze eigen ecologische voetafdruk is klein. (Al kan die nog kleiner, denken we.)
  • In ons aanbod vindt u heel veel maatschappelijk verantwoorde oplossingen. (Al beogen we hier ook meer en beter.)
  • Onze partnerships zijn zorgvuldig gekozen op basis van hun impact op mens, maatschappij en natuur.

Want uw toekomst is en blijft van u. Bij ons mag u meer dan ‘return on investment’ verwachten. Samen mikken we op een hogere en duurzame ‘return on living’.

Voor u en uw dierbaren.

Thierry Ternier CEO Keytrade Bank

Elk initiatief telt

Dat besef leeft bij de meer dan 250 medewerkers van onze bank. Duurzaamheid en maatschappelijk belang zijn onlosmakelijk verbonden aan wat wij als bank willen doen en zijn.

  • Keyplan Sustainable (CTA)

    Ons aanbod …

    … is al heel ruim, maar ook hier blijven we actief op zoek gaan naar bijkomende alternatieven. Wie graag maatschappelijk verantwoord belegt, vindt allicht zijn gading in ons gamma van fondsen, trackers en andere financiële instrumenten. Zo kent ons Keyplan vier belggingsstijlen waarvan er één 'duurzaam' mag genoemd worden.

  • river cleanup

    River Cleanup

    Een halt toeroepen aan de toevloed van plastic dat onomkeerbare schade toebrengt aan vele ecosystemen in onze rivieren en oceanen. Dat is wat River Cleanup doet. En wat wij ondersteunen door hen te beloven om 32 000 kilo aan plastic (> 1 056 000 flessen) mee te helpen verwijderen in 2022.

  • Molengeek Logo (CTA)

    Molengeek

    Het spreekt vanzelf dat wij als digital native een initiatief zoals dat van Molengeek verwelkomen. Vandaar ook onze samenwerking met hen. Via stageplaatsen en nauwe interactie met onze ‘developers’ hopen wij hun talenten mee te helpen ontplooien.

  • Natural Trail Series logo (CTA)

    Onze sponsoring van Nature Trails

    Als hoofdsponsor van de Nature Trail Series willen we mensen van de schoonheid van de natuur laten genieten, terwijl ze aan hun eigen fitheid werken. Samen met onze partner Golazo hebben we een ecocharter opgesteld waaraan onze evenementen dienen te voldoen.

  • MUCE

    MUCE

    Jonge onderneemster Nina Maat wekt allereerste pop-upmuseum rond circulaire economie tot leven. Ga gerust een kijkje nemen bij MUCE in Antwerpen. Inkom betaalt u met gebruikte batterijen of een oude gsm. Check zeker het kunstwerk eens dat gemaakt is over onze bank, trotse partner van dit museum.

  • Ecological footprint illustration (CTA)

    Onze ecologische voetafdruk ...

    … is al lang niet slecht, maar kan altijd nog beter. Niet meteen op het vlak van kantorennet, niet echt inzake telewerk, maar wel in de dagdagelijkse reflexen van onze medewerkers. Is die print echt nodig? Vind ik hetzelfde in een duurzamere versie?

  • Arkea group

    Een groep met ambities in CSR

    Als niet-beursgenoteerde, coöperatieve ‘mutualistische’ groep stroomt bij Crédit Mutuel Arkéa een doorgedreven gemeenschapszin door de aderen. Check de Corporate Social Responsibility van onze Groep en leer onder andere meer over haar klimaatstrategieolie-en gaspolitiek  en hoe ze omgaat met agricultuur en wijnbouw.   

Door ons gebruik van cookies te aanvaarden, geeft u ons de gelegenheid om uw gebruikservaring op onze site te verbeteren: die verloopt sneller, persoonlijker en veiliger. U kan op gelijk welk moment deze parameters wijzigen.