Naar navigatie gaanNaar aanmelden gaanNaar inhoud gaan

Haal straks uw extra toegangsmethode boven!

Keytrade Bank logo

Keytrade Bank

keytradebank.be

01 november 2023 

(bijgewerkt op 14 november 2023)

2 minuten te lezen

Smartphones gaan nu eenmaal niet eeuwig mee. Die dekselse dingen geven soms niet thuis wanneer u ze net nodig hebt. Maar niet getreurd, met deze eenvoudige tip blijft uw toegang tot uw rekeningen alvast gegarandeerd.

Maak zelf een of meerdere extra “Softkeys” aan.

1. Hoe zorgt u voor die extra Softkey?

  • Log in met uw huidige Softkey (Hardkey) op de transactiesite
  • Ga achtereenvolgens naar uw eigen naam bovenaan rechts op uw scherm en klik daar achtereenvolgens op ‘voorkeuren’ en ‘authenticatie’ (onder veiligheid)
  • Klik daar op een ‘extra Softkey toevoegen’ en bevestig.

 Daarna neemt u uw reservetoestel (andere smartphone, iPad) en volgt u de volgende procedure:

 Ga naar de App Store of naar de Google Play Store en download de Keytrade Bank-app

  • Maak een profiel aan
  • Selecteer daarbij Softkey
  • Kies en bevestig uw pincode
  • Scan de code op uw transactiesite met dit reservetoestel 

Uw extra Softkey is nu klaar voor gebruik.

2. Huidige Softkey of Hardkey kwijt?

Het is snel gebeurd: smartphone kapot, die Hardkey te goed weggelegd … Dat kan iedereen overkomen en, geloof ons, het komt meer voor dan u denkt.

In het beste geval had u al een extra Softkey zoals hierboven geïnstalleerd. Maar niet getreurd, want met itsme® beschikt u over nog een manier om uw toegang via Softkey terug in orde te krijgen. Klik gewoon op 'Geen toegang meer?' bij het inloggen.

Hebt u geen van beide? Contacteer ons en wij sturen u per brief de procedure om een nieuwe Softkey te installeren. Of een nieuwe Hardkey.