Hoe kunnen we u helpen?

Softkey

De SoftKey is een nieuwe software-authenticatiemethode. Het gaat om een extra functionaliteit in de app van Keytrade Bank waarmee u in alle veiligheid kan inloggen en transacties uitvoeren op het Keytrade Bank platform. Zo kan u uw rekeningen consulteren en transacties uitvoeren op uw computer, smartphone of tablet.

U moet de SoftKey activeren voor u hem kunt gebruiken door een beveiligde QR-code te scannen.

Het belangrijkste voordeel van de SoftKey is dat u enkel uw smartphone nodig hebt om transacties uit te voeren en die hebt u waarschijnlijk toch op zak. De gebruikservaring van wie mobiel bankiert, zal bovendien nog verhogen dankzij de SoftKey. Nog een voordeel: u kan de SoftKey op zo veel apparaten activeren als u wil, zodat u reserve-SoftKeys kunt activeren. Dus als een van uw apparaten gestolen, kwijt of stuk raakt, hebt u, via de reserve-SofKeys, zonder onderbreking toegang tot uw bankrekening.

De SoftKey gebruiken is even veilig als elk ander authenticatie-apparaat gebruiken. We hebben alle maatregelen genomen om u toe te laten uw transacties in optimale veiligheid uit te voeren.

De authenticatiemethode is gratis. Als u de SoftKey gebruikt, kan u die zoveel activeren als u wilt.

Hoe activeer ik de SoftKey?

De SoftKey is een onderdeel van de Keytrade Bank app. Als die nog niet op het apparaat staat waarmee u de SoftKey wil gebruiken, moet u de app dus eerst downloaden.

Als het een iOS-apparaat betreft, ga naar de App store en zoek: Keytrade Om de Keytrade Bank App te downloaden, SoftKey is ingebouwd.

Als het een Android-apparaat betreft, ga naar Google Play Store en zoek: Keytrade Om de Keytrade Bank App te downloaden, SoftKey is ingebouwd. Dan moet u inloggen op www.keytradebank.be en naar "Uw voorkeuren" gaan. Daar kan u uw authenticatiemethodes beheren.

Waarom de SoftKey op verschillende apparaten activeren?

Stel: u verliest het apparaat waarop uw enige SoftKey staat. Dan kan u maar beter een reserve-SoftKey geactiveerd hebben. Want met uw "reservesleutel" kan u, zonder onderbreking, uw rekeningen verder blijven beheren. Hebt u toch geen extra SoftKey geactiveerd? Dan moet u bij verlies, om toegang te krijgen tot uw rekeningen, de SoftKey op een nieuw apparaat activeren. Daarvoor hebt u een beveiligde QR-code nodig en die moeten we u per post opsturen en dat kan enkele dagen duren. Dus om zeker te zijn dat u zonder onderbreking toegang hebt tot uw rekeningen, adviseren we u om de SoftKey op meerdere apparaten te activeren. Hebt u slechts één mobiel apparaat (smartphone/tablet) ter beschikking? Dan adviseren we u om de HardKey te gebruiken.

Waarom moet ik een profiel aanmaken op de Keytrade Bank app?

Door het aanmaken van het profiel kan je onze app personalizeren met je eigen naam en foto. Omdat je meerdere profielen kan aanmaken, kan je een gemeenschappelijk toestel, bijvoorbeeld. een gezinstablet, ook met meerdere personen gebruiken. Moet ik een mobiele data-abonnement hebben om de SoftKey te gebruiken? Nee. U kan de SoftKey ook via wifi gebruiken.

Wat gebeurt er als ik een nieuwe smartphone of tablet koop?

Dat is geen probleem! U kunt de SoftKey activeren op zoveel apparaten als u wil. Dus, als u een nieuwe tablet of smartphone hebt, log dan in op www.keytradebank.be (met uw oude smartphone), ga naar "Uw voorkeuren" en activeer daar de SoftKey op uw nieuwe apparaat. Bekijk de video: https://youtu.be/fluSQC189As

Wat gebeurt er als ik mijn smartphone of tablet verlies of als hij gestolen wordt of stukgaat?

Wees gerust. Net als met een bankkaart, kan niemand de SoftKey gebruiken zonder uw persoonlijke pincode. BELANGRIJK: om zeker te zijn dat u altijd toegang hebt tot uw rekeningen, adviseren we u om de SoftKey op meerdere apparaten te activeren. Zo hebt u altijd toegang tot uw rekeningen én kan u uw SoftKey altijd zelf deactiveren, via "Uw voorkeuren" op www.keytradebank.be. Als u uw SoftKey toch op slechts één smartphone of tablet geactiveerd hebt en die is stuk, verloren of gestolen, adviseren we u om meteen contact met ons op te nemen, zodat wij de SoftKey voor u kunnen deactiveren en u op weg helpen om een nieuwe SoftKey te activeren. Bel dan onze klantendienst, op het nummer 0032 2 679 90 00, op werkdagen tussen 9 en 22 uur. Of contacteer ons via e-mail: info@keytradebank.be. U zal gevraagd worden om u te identificeren met onder andere uw gebruikersnaam.

Wat als ik de pincode van mijn SoftKey vergeten ben?

Keytrade Bank kent uw pincode niet en we kunnen ze ook niet terugvinden voor u. Als u ze vergeten bent, raden we u aan om uw SoftKey-profiel te verwijderen en onze klantendienst te bellen, zodat we u op weg kunnen helpen om een nieuwe SoftKey te activeren. Onze klantendienst is bereikbaar op het nummer 0032 2 679 90 00, op werkdagen van 9 tot 22 uur. Of stel uw vraag via e-mail: info@keytradebank.be. U zal gevraagd worden om u te identificeren met onder andere uw gebruikersnaam.

Hoe kan ik mijn pincode wijzigen?

U kan uw pincode altijd wijzigen op uw smartphone of tablet. Ga daarvoor naar de instellingen van het profiel van uw SoftKey. Zorg ervoor dat u een veilige pincode kiest, die niet voorspelbaar is. Kies bijvoorbeeld niet de zes cijfers van een geboortedatum, een reeks van dezelfde cijfers of opeenvolgende cijfers.

Ik heb meermaals een verkeerde pincode ingegeven en mijn SoftKey is verwijderd. Als u meerdere keren na mekaar een verkeerde pincode ingeeft, zal uw SoftKey-profiel uit de app verwijderd worden. We raden u dan aan om onze klantendienst te bellen, zodat we u op weg kunnen helpen om een nieuwe SoftKey te activeren. Onze klantendienst is bereikbaar op het nummer 0032 2 679 90 00, op werkdagen tussen 9 en 22 uur. Of stel uw vraag via e-mail: info@keytradebank.be. U zal gevraagd worden om u te identificeren met onder andere uw gebruikersnaam.

Hoeveel pincodes moet ik onthouden?

Elke SoftKey heeft 6 cijfers, die u alleen kent. Dat betekent dat u elke SoftKey die u activeert, een andere pincode kan geven. Als meerdere gebruikers de SoftKey gebruiken op hetzelfde apparaat, zoals met de familie-iPad, zal elke gebruiker uiteraard zijn eigen pincode gebruiken. Zorg ervoor dat u een veilige pincode kiest, die niet voorspelbaar is. Kies bijvoorbeeld niet de zes cijfers van een geboortedatum, een reeks van dezelfde cijfers of opeenvolgende cijfers.

Andere familieleden gebruiken mijn tablet ook. Is dat een probleem?

Nee. De SoftKey is beschermd door een pincode van 6 cijfers, die u alleen kent. En op de iPad-tablet en smartphones, Android en iOS, is onze app, waarvan de SoftKey een onderdeel is, gemaakt voor verschillende gebruikers. Die kunnen elk hun SoftKey dus gebruiken op hetzelfde apparaat. De gebruikers hebben enkel toegang tot hun eigen rekening en kunnen de rekening van de anderen niet zien en uiteraard ook geen transacties uitvoeren op de andere rekeningen.

Kan iemand anders de SoftKey gebruiken om in te loggen en transacties te bevestigen?

Nee. De SoftKey is persoonlijk. Partner, familie, vrienden ? Niemand kan uw SoftKey gebruiken om een beveiligde QR-code te scannen.

Wat als de lens van mijn smartphone of tablet stuk is?

Dan kan u de beveiligde QR-code niet meer scannen. Dat is de meteen de reden waarom we u aanraden om de SoftKey op meerdere apparaten te activeren. Hebt u toch geen extra SoftKey geactiveerd? Dan moet u, om toegang te krijgen tot uw rekeningen, de SoftKey op een nieuw apparaat activeren en daar hebt u een beveiligde QR-code voor nodig. Deze moeten we u per post opsturen en dat kan enkele dagen duren. Dus om zeker te zijn dat u zonder onderbreking toegang hebt tot uw rekeningen, adviseren we u om de SoftKey op meerdere apparaten te activeren. Hebt u slechts één mobiel apparaat (smartphone/tablet) ter beschikking? Dan adviseren we u om de HardKey te gebruiken.

Wat is het verschil tussen een beveiligde QR-code en een QR-code in zwart-wit?

Keytrade Bank heeft gekozen om enkel met de gekleurde QR-codes te werken "crontosign". De technologie is speciaal ontwikkeld voor de financiële sector en verzekert een hoog niveau van leesbaarheid en snelheid, zelfs met een ouder apparaat.

Kan ik de SoftKey gebruiken om online te winkelen met 3D Secure?

Jawel, u kan ook met de SoftKey online winkelen met 3D Secure, door de instructies op uw scherm te volgen en de beveiligde QR-code te scannen.

Kan ik alle transacties bevestigen met mijn smartphone of tablet?

Met de SoftKey, kan u de meeste bank-en beurstransacties bevestigen met uw smartphone of tablet. Enkel voor overschrijvingen van significante bedragen en beursorders op de OTC BB-markt vragen we om in te loggen op onze desktop website.

Kan ik de SoftKey downloaden vanuit het buitenland?

U kan de SoftKey downloaden vanuit de iOS app stores en Google Play stores uit de volgende landen: Australië, Oostenrijk, België, Bulgarije, Canada, Tsjechië, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Japan, Litouwen, Luxemburg, Malta, Mexico, Nederland, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Polen, Portugal, Zuid-Korea, Roemenië, Slowakije, Zuid-Afrika, Spanje, Zweden, Zwitserland, Verenigd Koninkrijk. Indien uw iOS of Google account zich in een ander land bevindt raden wij u aan om de HardKey te gebruiken.

Wat moet ik doen indien ik een SoftKey heb en een nieuw toestel koop?

U kan de SoftKey op meerdere toestellen installeren. In dit geval raden wij u aan om in te loggen op onze Secure website met uw vorig toestel en via 'Uw Voorkeuren' de SoftKey te activeren op uw nieuw toestel. Daarna kan u het profiel op uw oude toestel verwijderen. Meer info: https://youtu.be/fluSQC189As

Door ons gebruik van cookies te aanvaarden, geeft u ons de gelegenheid om uw gebruikservaring op onze site te verbeteren: die verloopt sneller, persoonlijker en veiliger. U kan op gelijk welk moment deze parameters wijzigen.