Hoe kunnen we u helpen?

Hardkey

De HardKey is een nieuwe hardware-authenticatiemethode. Met dit apparaatje, type Digipass, krijgt u in alle veiligheid toegang tot het platform van Keytrade Bank, kan u uw rekeningen consulteren en uw transacties bevestigen op een computer, smartphone of tablet.

Waarom de HardKey gebruiken?

Als u slechts één of geen mobiel apparaat, smartphone of tablet, hebt om de SoftKey op te activeren of als u uw mobiele apparaten niet wil gebruiken voor uw banktransacties, is de HardKey de juiste methode voor u.

Wat zijn de nadelen van de HardKey?

Met de HardKey als authenticatiemethode hebt u hem altijd nodig om uw bankzaken uit te voeren, zelfs als u dit op een mobiel toestal wil doen.

Hoeveel tijd heb ik om de HardKey te activeren?

Wij vragen u om de HardKey te activeren binnen de 30 kalenderdagen na bestelling. Indien u de HardKey twee weken na bestelling nog steeds niet ontvangen hebt, neem dan contact op met ons op het nummer 0032 2 679 90 00, op werkdagen tussen 9 en 22 uur.

Kan iemand anders mijn HardKey gebruiken om zich aan te melden en transacties te doen?

Nee, de HardKey is strikt persoonlijk. U kan hem ook niet lenen aan uw partner, familie of vrienden. Hebben u en uw huisgenoten elk een HardKey, dan kan u bvb door middel van een sticker de HardKey personaliseren om deze makkellijk te herkennen.

Wat moet ik doen als ik de HardKey besteld heb, maar hij is nog niet aangekomen?

Een levering is afhankelijk van de post. We sturen de initiële pincode en de HardKey apart, met een interval van twee à drie werkdagen. Als deze periode overschreden is, contacteer dan onze klantendienst, op het nummer 0032 2 679 90 00, op werkdagen van 9 tot 22 uur. Of stel uw vraag via e-mail: info@keytradebank.be. U zal de vraag krijgen om u te identificeren met onder andere uw gebruikersnaam.

Wat moet ik doen als mijn HardKey stuk is?

Als u ook de andere authenticatiemethode heeft, de SoftKey, kan u die gebruiken om aan te melden op de site. In 'Uw voorkeuren' kan u de oude HardKey deactiveren en een nieuwe bestellen. Als de HardKey uw enige authenticatiemethode was, contacteer dan onze klantendienst, op het nummer 0032 2 679 90 00, op werkdagen van 9 tot 22 uur. Of stel uw vraag via e-mail: info@keytradebank.be. U zal de vraag krijgen om u te identificeren met onder andere uw gebruikersnaam.

Wat gebeurt er als ik mijn HardKey verlies of als hij gestolen wordt?

Net als bij een bankkaart, kan niemand de HardKey gebruiken zonder de pincode. Contacteer onze klantendienst, op het nummer 0032 2 679 90 00, op werkdagen van 9 tot 22 uur. Dan kunnen wij de HardKey deactiveren en u op weg helpen om een nieuwe Hardkey te activeren. Of stel uw vraag via e-mail: info@keytradebank.be. U zal de vraag krijgen om u te identificeren met onder andere uw gebruikersnaam.

Wat is de levensduur van mijn HardKey?

De HardKey gaat normaal 5 tot 7 jaar mee. Als de batterij bijna leeg is, verschijnt daarvan een melding op het scherm van uw HardKey.

Ik heb de HardKey gebruikt, maar ik heb meermaals een verkeerde pincode ingegeven. Als u meermaals een verkeerde pincode ingeeft, zal uw HardKey geblokkeerd worden. Contacteer onze klantendienst op het nummer 0032 2 679 90 00, op werkdagen tussen 9 en 22 uur. Dan kunnen wij u op weg helpen om uw HardKey te deblokkeren. U zal de vraag krijgen om u te identificeren met onder andere uw gebruikersnaam.

Kan ik mijn HardKey gebruiken om online te shoppen met 3D Secure?

Jawel, u kan ook met de HardKey online winkelen met 3D Secure. Volg daarvoor de instructies op uw scherm en genereer een code met de optie '3. eCommerce'.

Wat indien ik de PIN van mijn HardKey kwijt ben?

Uw PIN-code is persoonlijk en niet gekend door Keytrade Bank. Indien u de PIN-code kwijt bent vragen we u om contact met ons op te nemen op het nummer 0032 2 679 90 00, op werkdagen tussen 9 en 22 uur.

Hoe kan ik de PIN code van mijn HardKey veranderen?

Om de Pin code te wijzigen, druk "OK" om de HardKey aan te zetten. Ga met de pijltjes naar "5.Instellingen" en druk op "OK". Kies "1.Wijzig PIN" en druk op "OK". Volg de instructies op de HardKey.

Hoe kan ik de taal van mijn HardKey veranderen?

De standaardtaal van de HardKey is Engels. Terwijl u op onze website of applicatie het Nederlands gebruikt. Om de taal te wijzigen, druk "OK" om de HardKey aan te zetten. Ga met de pijltjes naar "5.Settings" en druk op "OK". Kies bij "2.Language" het Nederlands en druk op "OK".

Kan ik de tekst op het scherm van mijn HardKey vergroten?

Ja. Zodra u de code op het scherm van uw HardKey ziet, drukt u nogmaals op de "Ok" toets. Dit zorgt ervoor dat de code groter op het scherm wordt weergegeven.

Ik ben de code van mijn HardKey vergeten. / Ik ben de pincode vergeten die ik bij ontvangst van mijn HardKey heb aangemaakt. / Ik heb geen pincode ontvangen.

De pincode van uw HardKey is persoonlijk en wordt niet bij Keytrade Bank opgeslagen. Als u de pincode niet ontvangen hebt of u bent ze vergeten, dan moet u uw HardKey opnieuw instellen.

Volg daarvoor de volgende procedure:

  • Blokkeer uw HardKey Om uw HardKey opnieuw in te stellen en een nieuwe pincode aan te maken, moet u de HardKey eerst blokkeren. Hoe blokkeer ik mijn HardKey? Schakel uw HardKey in via de knop 'OK' en kies optie 1 'Login'.
    • Voer een foutieve pincode in.
    • Uw HardKey meldt u dat u een verkeerde pincode hebt ingevoerd. Klik op OK.
    • Vervolgens wordt het aantal foutieve pogingen vermeld: 'Verkeerde pincode: 1'. Klik op OK.
    • Toets opnieuw een verkeerde code in en herhaal stap 2 tot het bericht 'Tijdsblokkering' verschijnt. De 'Tijdsblokkering' is een periode van vijf minuten waarin u uw HardKey niet kunt gebruiken.
    • Zodra die vijf minuten verstreken zijn, schakelt u uw HardKey opnieuw in via 'OK' en voert u opnieuw een verkeerde pin in.
    • Uw HardKey geeft de melding 'verkeerde pincode: 4'. Klik op 'OK' en wacht opnieuw vijf minuten ('Tijdsblokkering')
    • Schakel na die vijf minuten uw HardKey in via de knop 'OK' en voer een laatste maal een verkeerde pincode in.
    • U krijgt nu een blokkeringscode te zien die u moet meedelen aan de cliëntendienst van Keytrade Bank.
  • Deblokkeringscode ('Unlock code'). Vraag ons een deblokkeringscode (Unlock code) via het nummer 0032 2 679 90 00, op werkdagen tussen 9 en 22 uur, en houd uw HardKey bij de hand. Na identificatie zal de cliëntendienst uw blokkeringscode vragen en u dan de deblokkeringscode meedelen die u in uw HardKey moet invoeren. Nu kunt u een nieuwe pincode voor uw HardKey aanmaken. Dit is een code van vier cijfers.

Wat is de deblokkeercode (unlock code) en waarom moet ik die ingeven?

Als uw HardKey deze code vraagt, betekent dit dat de HardKey geblokkeerd is. Om deze opnieuw te activeren, moet u contact opnemen met onze klantendienst op het nummer 02 679 90 00. Deze is elke werkdag bereikbaar van 9 tot 22 uur. We zullen u eerst een aantal veiligheidsvragen stellen om u te kunnen identificeren. Vervolgens vragen wij u de blokkeercode die op uw HardKey vermeld staat en dan geven wij u de deblokkeercode die u in de HardKey moet ingeven om deze te deblokkeren.

Hoe activeer ik mijn HardKey en koppel ik deze aan mijn rekening?

Om uw HardKey te activeren surft u naar deze link en volgt u de instructies.

Door ons gebruik van cookies te aanvaarden, geeft u ons de gelegenheid om uw gebruikservaring op onze site te verbeteren: die verloopt sneller, persoonlijker en veiliger. U kan op gelijk welk moment deze parameters wijzigen.