Hoe kunnen we u helpen?
Welke rekeningen worden geopend?
Welke rekeningen worden er voor mij geopend als ik cliënt word bij Keytrade Bank? Keytrade Bank opent automatisch 3 gratis online rekeningen:
- een lopende rekening;
- een spaarrekening;
- een effectenrekening.
U hoeft geen openings- of beheerkosten te betalen. Bovendien heeft u toegang tot alle andere traditionele bank- en beursdiensten.
Waarom moet ik de wettelijk verplichte vragen (KYC) beantwoorden? Als onderdeel van de inspanningen om het witwassen van geld en de financiering van terrorisme te bestrijden, zijn banken onderworpen aan de KYC-regelgeving (Know Your Customer); Bekijk hier de Febelfin-brochure hierover. Zowel wanneer u een rekening opent als gedurende de tijd dat u bij ons een rekening aanhoudt, kan Keytrade Bank, afhankelijk van uw beroep, uw gezinssituatie of de verrichtingen op uw rekeningen, U vragen stellen over uw redenen voor het openen van een rekening, de bron en het bedrag van de gelden dat op uw rekening vloeit. Op basis van de informatie die wij ontvangen, zal Keytrade Bank een risicoanalyse uitvoeren en een gedetailleerd klantenprofiel opmaken. Moet ik een minimale storting doen bij het openen van een account? Er is geen minimale storting vereist wanneer u een account opent. U bepaalt zelf hoeveel u op uw betaal-, spaar- en/of effectenrekening wilt storten.
Hoe wijzig ik mijn persoonlijke gegevens of instellingen? Als uw persoonlijke situatie verandert (nieuw adres, huwelijk, overlijden,...), dient u ons zo snel mogelijk op de hoogte stellen via het betreffende document, dat u kunt vinden in het Documentencentrum. Hiermee kunt u zich abonneren op nieuwsbrieven, de taal wijzigen, uw e-mailadres wijzigen, ... U kunt dergelijke wijzigingen online aanbrengen op onze beveiligde website in het hoofdmenu door op 'Voorkeuren' te klikken. Waarom vragen banken u om uw gegevens bij te werken? In overeenstemming met de regelgeving ter voorkoming van het gebruik van het financiële systeem voor het witwassen van geld en de financiering van terrorisme, zijn wij als bankinstelling verplicht onze klanten te identificeren en u regelmatig te vragen de gegevens die wij over u bewaren te controleren en indien nodig bij te werken.