Door ons gebruik van cookies te aanvaarden, geeft u ons de gelegenheid om uw gebruikservaring op onze site te verbeteren: die verloopt sneller, persoonlijker en veiliger. U kan op gelijk welk moment deze parameters wijzigen.

Digitaal bankieren in de lift door coronacrisis

Gepubliceerd op:

21/10/2020

Acht op tien Belgen volgt hun bankzaken liever digitaal op als gevolg van het coronavirus. Langzaam maar zeker wordt een digitaal, klantgericht en toegankelijk bankmodel – de Keytrade-filosofie – de norm. Neemt ook u de touwtjes van uw financiën in eigen handen?

Digitaal bankieren zit in de lift. Nu steeds meer Belgen door de coronacrisis en maatregelen rond social distancing de voordelen van een digitale dienstverlening ontdekken, groeit ook de interesse in bankmodellen die bewust kiezen voor een 100% digitale aanpak.

In een bevraging die wij recent lieten uitvoeren bij 1.000 Belgen, gaf meer dan acht op de tien respondenten aan dat ze hun bankzaken sinds de start van de coronacrisis liever digitaal opvolgen.

Ook wij zien de interesse in zelfstandig digitaal bankieren pijlsnel groeien. Nog nooit vonden op één jaar tijd zoveel Belgen hun weg naar Keytrade Bank.

Niet enkel voor millennials

De evolutie naar digitaal bankieren is natuurlijk niet nieuw. Ook de traditionele banken maken -langzaam- de shift naar ons model. Maar het mag gezegd dat zelfstandig en digitaal bankieren nog nooit zo breed gedragen werd in de maatschappij als vandaag.

Wie nog denkt dat digitalisering enkel weggelegd is voor de millennials onder ons heeft het trouwens aan het foute eind. Niets is minder waar. Uit onze bevraging bleek dat jongeren, volwassenen én 55-plussers allemaal even positief staan tegenover digitaal bankieren.

Toegankelijke financiële pakketten, op maat van de klant, aan sterke voorwaarden en ingebed in een uitgebreid digitale aanpak is de essentie van ons model. Iedereen die zich daarin herkent, is bij Keytrade Bank aan het juiste adres.

Bank van de toekomst

Wij geloven dat onze aanpak de basis zal vormen voor de bank van de toekomst.

De Belg is klaar om de touwtjes van zijn financiën in eigen handen te nemen. Sinds de start van dit jaar voerden onze klanten twee keer zoveel transacties door als in 2019. De Belg begint actiever te beleggen, en als je het ons vraagt zitten onze pakketten KEYPLAN en KEYPRIVATE daar voor iets tussen. We blijven ook innoveren, onder meer met onze nieuwe samenwerking met Immoweb.

Het is in ieder geval hoopgevend om te zien dat alle Belgen klaar zijn om hun bankzaken zelfstandig en digitaal op te volgen. Wilt u ook de touwtjes van uw financiën in eigen handen nemen? Dan vindt u in Keytrade Bank een vaste partner. Ontdek meer over onze financiële diensten door een blik te werpen op onze website.

*Onze bevraging werd in september uitgevoerd door onderzoeksbureau iVOX bij een representatieve steekproef van 1.000 Belgen.




Deze communicatie bevat geen beleggingsadvies of aanbeveling, noch een financiële analyse. Niets in deze communicatie mag worden geïnterpreteerd als zijnde informatie met contractuele waarde van eender welke aard. Deze communicatie is uitsluitend ter informatie bedoeld. Keytrade Bank kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eender welke beslissing op basis van de informatie die deze communicatie bevat, noch voor het gebruik ervan door derden. Gelieve u in te lichten voor u in financiële instrumenten belegt. Lees daarom aandachtig het document "Overzicht van de belangrijkste kenmerken en risico’s van financiële instrumenten" in het Document center op keytradebank.be.

 

 

Ontdek andere artikels uit dezelfde categorie